27 شهريور 1403 - 16:46
در گفت‌‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

ضرورت همراهی مردم با بانک مرکزی در نظارت بر حوزه رمزارزها

ضرورت همراهی مردم با بانک مرکزی در نظارت بر حوزه رمزارزها
هرگونه مخالفت با نظارت بانک مرکزی بر معاملات رمزارزها بیانگر تلاش عده‌ای برای سواستفاده از این فضاست.
کد خبر : ۱۶۶۵۶۹

عبدالوحید فیاضی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص نظارت بانک مرکزی بر معاملات و نقل و انتقالات رمزارز‌ها و  قانونمند شدن این حوزه اظهار کرد: رمزارز‌ها از جمله ابزار‌های مالی نوین دنیا به شمار می‌روند که می‌توانند فرصت و تهدید باشند، بنابراین وجوه مختلف استفاده از رمزارز‌ها و چگونگی نوع نظارت بر آن‌ها باید مورد توجه دقیق و کارشناسی سیاستگذاران قرار بگیرد.

 

وی در این باره بیان داشت: در شرایط تحریمی به نظر می‌رسد باید نگاه ویژه‌ای به استفاده از فرصت‌های رمز ارز‌ها داشته باشیم و از این ابزار مالی برای دور زدن تحریم‌ها و خنثی‌سازی اثرات منفی آن استفاده کنیم، اما این موضوع به معنای عدم نظارت بانکی مرکزی و قانونمند شدن استفاده از کریپتوکارنسی‌ها نیست.

 


این نماینده مجلس معتقد است: با اینکه رمز ارز‌ها فرصت نقل و انتقالات مالی و ابزاری نوین برای معاملات به شمار می‌روند، اما نباید نسبت به برخی تهدید‌های درونی آن غفلت کنیم.

 

فیاضی در این باره افزود: در عصر اینترنت و اطلاعات سواستفاده‌هایی مختلفی علیه دولت‌ها و ملت‌ها در فضا‌های اینترنتی و مجازی انجام می‌شود که قطعا در حوزه رمز ارز‌ها نیز به وقوع می‌پیوندند، این موضوع اهمیت نظارت بر معاملات و قانونمند شدن این فضا را دو چندان می‌کند.

 

وی در این باره معتقد است: هرگونه مخالفت با نظارت بانک مرکزی بر معاملات و فرایند‌هایی که در حوزه رمز ارز‌ها رخ می‌دهد، بیانگر تلاش عده‌ای برای سواستفاده از این فضاست، بنابراین نیازمند نظارت جامع و دائمی بانک مرکزی و تعریف ابزار‌های کنترلی لازم در این حوزه هستیم.

 

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: عدم نظارت یا ضعف نظارت بانک مرکزی بر معاملات رمزارز‌ها منجر به آسیب پذیری بیشتر مردم و فعالان این حوزه بخصوص معامله گران غیر حرفه‌ای خواهد شد؛ به این خاطر امیدواریم مردم همراهی لازم با بانک مرکزی در قانون‌گذاری ونظارت بر فعالیت‌های مرتبط با رمز ارز‌ها را داشته باشند.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر